Subahanallah; HEBATnya perancangan Allah, sejak semalam, hampir semua masjid di Aussie dan NZ jemaahnya bertambah hingga 3 kali ganda!

matrixpicture

Admin teringat kepada friman Allah;

وَمَكَرُوا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ

 “Dan Mereka Merancang (t1pu daya), Allah juga merancang (membalas t1pu daya) Dan ALLAH sebaik-baik Perancang(membalas t1pu daya)”
[Ali-Imran : 54]

Ayat ini merupakan rentetan dari kisah Nabi Isa a.s ketika mana menyeru kaumnya kepada agama islam.Dan ayat ini juga merupakan anc@man kepada orang kaf1r yang engk@r akan dakwah Nabi Isa a.s kepada mereka.

Mereka merancang untuk menyal1b dan membunuh Nabi Isa a.s. Walaubagaimanapun, perancangan mereka atau musl1hat mereka dih@ncurkan oleh ALLAH yang mana dalam ayat yang seterusnya ALLAH menceritakan bagaimana ALLAH memat1kan dan mengangkat Nabi Isa a.s ke langit sehinggalah Hari Qiamat.

Tafsir fi Zilalil Quran penulisan Syed Qutb menceritakan bagaimana perancangan ALLAH itu memusn@hkan perancangan jahat kaum kaf1r quraisy.

Nik Saiful

Mari kita berkongsi sebuah coretan yang bakal MENGGETARKAN HATI kiriman daripada seorang sahabat dari Indonesia yang berada di luar negara.

Islam, semakin ditekan, semakin didekati…sejak semalam, hampir semua masjid di Australia dan NZ jemaahnya bertambah hingga 3 kali ganda.

Sebahagian umat Islam di sana yang sebelumnya tidak pernah atau jarang terlihat di masjid, sejak maghrib semalam hingga subuh ini berebut datang menghadap kepadaNya.

Mereka memenuhi rumah Allah bukan sekadar untuk menunjukkan solidariti. Lebih jauh lagi, mereka sedang mengadu kepada Allah tentang kezal1man demi kezal1man yang terjadi sejak hari-hari sebelum ini, dengan kemuncaknya semalam di NZ

Sekaligus mereka berdoa, berharap perlindungan, serta pasrahkan segalanya, yang akan terjadi hari ini dan di masa depan, kepadaNya.

Image may contain: 2 people, crowd and outdoor

Image may contain: 6 people, people standing and wedding

Teman saya di Australia, yang selama ini hidupnya lalai, mendadak 3 waktu terakhir hadir di saf depan di masjid. Dia terlalu m@rah. Tapi dengan sebab kem@rahan itu rupanya Allah turunkan hidayah.

Ibunya chatting dengan saya pagi tadi. Menang1s-nang1s bahagia anaknya solat maghrib, Isyak dan Subuh di masjid. Bahkan sejak semalam terus bermalam di sana. Bertilawah dan banyak merenung. Padahal sebelum ini dia tidak kenal solat kecuali solat Jumaat dan Eid Fitri.

Sianak, dalam kemaks1atan hidup yang selama ini dijalani, ternyata masih menyimpan kecintaan pada Islam dan kaum muslimin. Makanya semalam itu tubuhnya bergetar hebat. Emosinya tidak terbendung, lalu memutuskan ke masjid, menjaganya hingga pagi bersama belasan Muslim lainnya.

Alasan kawan saya tadi sederhana saja :

“Ser@ngan semalam kemungkinan besar akan menyebabkan bangkitnya ekstr1m1s-ekstr1m1s sayap kanan. Dan pasti rumah-rumah Allah yang akan menjadi s@saran. Jadi kita harus menjaganya hingga suasana reda.

Tambahan pula saya ini pend0sa. Sudah terlalu banyak d0sa saya. Kalau misalnya masjid ini diser@ng, semoga saya ada ketika itu. Lalu saya menghentikan ser@ngan tersebut atau gugur di tangannya sebagai syuh@da.

Mana saja yang menjadi takdir Allah, saya sudah siap sedia. Semoga dengan itu Allah mengampuni saya”

kredit; Yuhanis Azam

Sebagai penutupnya, admin dimaklumkan fenomena sebagini bukan sahaja berlaku di Aussie dan NZ bahkan ia sudah merebak ke seluruh dunia, USA, UK, Kanada dan lain-lain lagi.

Ini satu foto kiriman sahabat yang buat admin sungguh TERUJA dan bertambah yakin dengan jajji Allah bahawa di akhir zaman Islam akan BANGKIT!

Image may contain: one or more people, people standing, sky and outdoor
Fansub Islam

Kelihatan sekumpulan non Muslim membuat perisai manusia untuk melindungi orang Islam yang sedang menunaikan solat di sebuah masjid di Kanada. Allahu Akbar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*