(Video) Masya Allah, sungguh MENAKJUBKAN! Gaya bacaan surah al-Mulk 15 Imam2 terhebat dunia daripada Abdul Karim Al Makki.

Tuan Qudean Tuan Rosdi

Kalau ditanya kita nama pemain-pemain bola sepak tersohor dunia, mesti senang je kita nak jawab kan? CR7, Messi, Mo Salah dll.

Sama juga dengan selebriti hiburan dunia, mesti ramai yang kita kenal, paling2 tidak Shah Rukh Khan gerenti semua orang kenal.

Tapi kalaulah ditanya siapakah Imam-Imam terkemuka dunia? mesti kita terdiam kelu seribu bahasa sebab tak kenal sapa. (imam surau taman/kampung pun belum tentu kenal) .

Kita juga cakap kita tak ada masa nak baca Al Quran (padahal kita xde pun nak allocate masa untuk baca Al Quran). Bukan jer baca, kadang2 dalam sehari nak tengok, pegang dan dengar Al Quran pun tak.

Jom kenali 15 Imam-Imam terkemuka dunia beserta gaya bacaan mereka melalui alunan Al-Quran (Surah Al Mulk) yang disampaikan oleh Sheikh Abdulkarim Almakki.

Sungguh menakjubkan kebolehannya!

link sumber; Tuan Qudean Tuan Rosdi

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*