(Video) NGERI! Kerana Handphone, Kaki Wanita Ini HANCUR & PUTUS Tersepit Pintu Lift

http://idahsalam.blogspot.my

SHANGHAI – Banyak kecelakaan terjadi akibat seseorang terlalu fokus pada telepon. Ini pula yang dialami seorang wanita di China.

Satu rakaman kamera CCTV lift memperlihatkan, perempuan itu sedang berjalan bersama temannya masuk ke dalam lift. Namun kerana ia lebih memerhatikan telepon di tangan, wanita itu tidak sedar yang pintu lift sudah akan menutup.

Mengutip Metro, Khamis (4/1/2018), si wanita tersandung lalu terjatuh, serta kaki kanannya tersepit pintu lift. Sialnya, meski pintu itu tidak tertutup penuh, lift tetap bergerak naik.

Wanita itu sendiri terlihat kesakitan dan mencuba membuka pintu lift dengan kaki kirinya yang lebih leluasa bergerak. Usahanya itu baru membuahkan hasil ketika kaki kanannya sudah hancur dan putus.

Setelah naik beberapa tingkat, lift akhirnya berhenti. Perempuan itu hanya tergeletak lemas melihat kaki kanannya sudah terputus sambil menunggu bantuan. Sementara temannya selamat dari kecelakaan kerana tidak sempat masuk lift.

Kecelakaan yang terjadi di Conch Building, Zhongshan West Road, Shanghai, China, itu dinilai paling mengerikan. Tidak diketahui kelanjutan dari tragedi tersebut.

Kes kecelakaan akibat lift memang sudah sering terjadi sebelumnya. Salah satunya di Sepanyol, seorang ibu muda dilaporkan maut dalam kecelakaan lift sesaat setelah ia melalui proses persalinan. Insiden ini dipicu oleh lift yang mendadak mengalami kerosakan.

Ketika itu Selasa 22 Ogos 2017, Racio Cortes Nunez sedang dibawa menuju unit persalinan di tingkat tiga sesaat setelah ia terbangun dari proses persalinan melalui operasi caesar di rumah sakit Kota Seville.

Sesaat sebelum insiden itu terjadi, staf rumah sakit yang bertanggung jawab memindahkan Nunez memutuskan untuk pindah ke lift lainnya kerana pintunya terbuka dan tertutup sendiri tapi tidak bergerak.

Namun ketika ia mulai menggeser stretcher atau ranjang dorong itu, mendadak lift bergerak ke atas dan menjebak ibu muda tersebut di tengah-tengah. Akibat insiden lift itu, Nunez pun ‘terbelah’ hingga ia mengembuskan nafas terakhirnya.

link sumber; http://idahsalam.blogspot.my

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*