Fazura Pesan Berkawan Biar Ikhlas Depan Belakang, Kerana Apa Sahaja Niat Tidak Baik Akan Terungkai

Ada orang meletakkan sahabat lebih dekat berbanding dengan kawan.

Kita mungkin mempunyai ramai kawan namun belum tentu semuanya dalam kategori sahabat. Sahabat itu sentiasa berada dekat dalam kehidupan.

Ketika senang, dialah bersama meraikannya dan ketika susah dia tetap bersama dengan menghulurkan bantuan.

Makala peranan seorang sahabat amat penting iaitu perlu membawa sahabatnya ke arah kebaikan dan menjauhi kemungkaran. Sahabat yang baik adalah sahabat yang sentiasa membawa sahabatnya kepada mengingati Allah SWT pada setiap masa.

Selain itu, seseorang insan dinilai keperibadiannya berdasarkan siapa yang menjadi sahabatnya. Jika kita mampu menjadi sahabat yang baik, maka kita membawa kebaikan buat sahabat di sekeliling kita.

Selepas kembali dipanaskan dengan perang dingin bersama seorang rakan artis, pelakon Nur Fazura hari ini membuat satu perkongsian diri sendiri dan pengikutnya dalam laman sosial supaya sentiasa ikhlas dan jujur dalam persahabatan.

Menerusi hantaran yang dikongsikan dalam Instagram miliknya, Fazura atau nama lengkapnya Nur Fazura Sharifuddin, 40, percaya bahawa sahabat yang mempunyai niat tidak baik pasti akan terbongkar suatu hari nanti.

“Jadilah sahabat yang jujur dan ikhlas di depan dan di belakang. Kerana apa sahaja permainan berniat tidak baik (jahat), pasti akan terungkai pada sahabat yang sentiasa ikhlas padamu,” katanya.

Sekadar perkongsian positif di hari Jumaat, isteri kepada pelakon Fattah Amin itu juga menasihati pengikutnya supaya tidak memilih dalam bersahabat tanpa mengambil kesempatan atas kepentingan sendiri, selain mengelak daripada rasa cemburu yang membawa kepada perpecahan.

“Siaplah saling berkawan dengan semua tanpa kepentingan, rasa cemburu dan memecah belah,” tulisnya lagi.

Nasihat yang dititipkan Fazura turut mendapat perhatian dalam kalangan pengikutnya apabila rata-rata bersetuju dengan kata-kata yang dikongsikan oleh pelakon tersebut tentang erti persahabatan.

“Sahabat yang ikhlas sukar dicari. Tapi sekali dapat, hargai betul-betul. Saya rindu sahabat-sahabat saya. Mereka adalah insan terbaik dalam hidup saya,” kata seorang pengikutnya.

“Kerana ikhlas itu tiada harganya. Aalam Jumaat Fazura,” ucap seorang lagi pengikutnya.

Bercakap tentang sahabat, pelakon filem Pisau Cukur itu, baru-baru ini menafikan naratif ‘perang dingin’ yang digembar-gemburkan antara dirinya dengan selebriti popular, Neelofa adalah tidak benar.

Pun begitu, Fazura berkata dirinya juga sama seperti orang lain apabila berhak menentukan dengan siapa dia berhak berkawan.

“Naratif ‘per4ng dingin’ yang digembar-gemburkan adalah tidak betul dan tidak pasti apa niatnya. Saya juga sama seperti orang lain, berhak menentukan dengan siapa saya sesuai berkawan. Tidak berkawan, tidak semestinya memusuhi,” ujarnya.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*