“Asyik-Asyik Tumpang Negara Orang, Buat Hal..” – Individu Dedah Asal Usul Sebenar Makcik Kemb0ja, Bukan Orang Sana Rupanya

Baru-baru ini seorang usahawan sensasi, Madame Mariyah atau kini digelar sebagai Makcik Kemboja ini tular di laman sosial disebabkan kenyataan yang pernah diungkapkan di videonya yang mengatakan orang berbangsa Melayu ini pemal4s berbandingnya, orang berasal dari Kemboja.

Namun, baru ini ada pula seorang individu yang tampil menafikan asal usul Makcik Kemboja itu. Dia mendkwa usahawan itu bukanlah berasal dari negara tersebut seperti yang disangka netizen. Katanya, Mariyah dan keluargnya itu sebenarnya berasal dari Vietnam.

Saya tak nak cakap banyak saya cuma nak dedahkan mengenai kak Mariyah tu. Dia bukanlah berketurunan Kemb0ja tetapi dia berketurunan Cham Hanoi, Vietnam.

Memang keturunan dia tak ada tanah nak duduk dan memang tak ada negara. Asyik-asyik tumpang negara orang, buat hal. Sekarang r0sak nama negara saya

 

@ma_960430♬ original sound – Secret privacy – Best update

Kenyataan tersebut rupanya dari seorang wanita yang berasal dari Kemb0ja. Dia membuat video tersebut dan dimuat naik di laman TikTok oleh kerana merasakan dirinya dan segelintir keturunan asal Kemb0ja yang menetap di Malaysia terkena tempi4s dek kerana isu Mariyah tempoh hari.

Dalam video itu juga, dia menegaskan beberapa kali bahawa Makcik Kemb0ja itu bukanlah berasal dari negaranya. Wanita tersebut terlihat kec3wa kerana orang ramai mula memandang ser0ng terhadap dirinya kebelakangan ini hingga susah mencari rezeki.

Bukan itu sahaja, dia juga tidak mahu orang-orang Kemb0ja yang lain sepertinya ditind4s begitu walaupun mereka tidak pernah melakukan kesal4han apa-apa. Disebabkan itu, dia sebagai wakil kepada rakyat Kemboja meminta maaf kepada rakyat Malaysia atas apa yang terjadi dan berharap hal tersebut dapat diselesaikan.

Sumber Beautifulnara

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*