‘Pak Cik Baju Hijau’ Ditduh Jadi Svspek Kem4tian Zayn Rayyan? Anak & Jiran Tampil Jelaskan Hal Sebenar

Seorang individu meminta orang ramai berhenti menud0h seorang lelaki yang digelar ‘pak cik baju hijau’ sebagai suspek k3s kem4tian kanak-kanak autisme, Zayn Rayyan yang ditemui m4ut, baru-baru ini.

Menerusi perkongsian di TikTok, individu yang menggunakan nama Adelsmama itu menjelaskan lelaki yang ditvduh itu merupakan jirannya yang mana mereka merupakan penduduk di apartment sama dengan keluarga arw4h.

‘Pak cik baju hijau’

Jelas Adelsmama, ‘pak cik baju hijau’ dan suaminya antara yang membantu pihak polis untuk mengetuk pintu rumah penduduk bagi membantu siasatan. Bagaimanapun disalah anggap apabila ditvduh menjadi suspek utama kes tersebut.

Berkaitan pak cik baju hijau sewaktu m4yat dijumpai, pak cik itu follow pihak polis ketuk rumah ke rumah bersama suami saya.

Ketika m4yat telah dijumpai, pak cik baju hijau dengan suami saya dan orang ramai berlari turun. Boleh dikatakan mereka semua itu antara yang terawal pergi lihat arw4h waktu itu

Selepas dah tengok, pak cik baju hijau itu naik balik (patah balik) sebab waktu itu sangat crowded dan polis mar4h suruh naik atas, sebab terlampau padat berdekatan m4yat.

Seeloknya serahkan kes ini pada polis untuk sias4t, yang bercakap lebih nanti boleh jatuh fitn4h. Saya maklumkan ini tanda saya sayang.

Sementara itu, seorang wanita yang mengaku sebagai anak kepada ‘pak cik baju hijau’ mengucapkan terima kasih kepada Adelsmama kerana membersihkan nama bapanya daripada menjadi m4ngsa fitn4h.

Terima kasih bersihkan fitn4h ayah saya. Anak mana yang tak sedih bila bapa kena fitn4h. Sedangkan bapa pun usaha cari arw4h.

Dalam pada itu, rata-rata netizen saling mengingatkan antara satu sama lain dan meminta berhenti menvduh mana-mana pihak selain tidak mengganggu siasatan polis.

Sebelum ini, tular sepotong v!de0 memperlihatkan orang ramai bergegas ke lokasi may4t arw4h Zayn ditemui.

Dalam rakaman tersebut, semua penduduk dilihat menuju ke arah sama, manakala seorang lelaki yang memakai baju berwarna hijau dilihat berjalan dari arah bertentengan.

Susulan itu, segelintir netizen meluahkan rasa ragu-ragu dengan individu tersebut sehingga ada yang mendkwa dan menfitn4h dia merupakan salah seorang suspek.

Terdahulu, Zayn dilaporkan hilang selepas kali terakhir dilihat memasuki kawasan belukar berhampiran kawasan Apartment Idaman, Damansara Damai.

Zayn kemudiannya ditemukan dalam keadaan tidak berny4wa berhampiran anak sungai dan terbaharu, polis mengesahkan punca kem4tian mngsa adalah akibat dibnuh.

Ketika ini, pihak polis masih menjalankan siasatan bagi mengenal pasti suspek dan kes akan disiasat seksyen 302 Kanun Kes3ksaan kerana membvnuh.

V!de0:

Sumber: TikTok

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*