Tak kisah disam4n, guru sebar video cikgu didkwa tamp4r murid di perhimpunan

Sejak semalam, tular di media sosial berkenaan satu muat naik video menunjukan seorang guru didkwa tamp4r  murid sewaktu perhimpunan.

Tamp4r murid di perhimpunan

Video yang dikongsikan akaun Malaysia Most Viral menerusi aplikasi X telah mendapat perhatian ramai kerana tindakan tersebut dilakukan di hadapan umum.

 

Tak kisah disam4n sebar video guru didkwa t4mpar murid

Difahamkan, video berkenaan telah dirakam sendiri oleh guru yang berada di lokasi kej4dian sebelum dikongsikan di media sosial.

Dia juga mengakui tidak kisah jika disaman kerana lebih memikirkan tindakan kurang beretika yang dilakukan oleh seorang pendidik.

“Biarlah nak kena sam4n ke nak kena apa. Nak upload juga. Tiada niat nak buka a1b tapi untuk jadi peringatan belaka ke orang.
“Kau cikgu ke, guru besar ke, penolong kanan ke, tak kisah lah siapa kau.
“Cuma kalau nak mar4h atau tegur anak murid biarlah beradab sikit. Aku tak pernah buat anak murid aku gitu mar4h macam mana pun.
“Buat anak murid macam tu depan orang ramai. Biar cerdik sikit cikgu eh,” tulisnya.

Tindakan guru did4kwa tampar murid keterlaluan!

Menjengah ke ruangan komen, ramai yang meluahkan rasa kurang senang dengan cara guru terbabit kerana dilihat keterlaluan dalam memar4hi anak murid.

Mereka juga menggesa agar pihak Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) mengambil tindakan ke atas kekerasan yang dilakukan terhadap murid sekolah lebih-lebih lagi di hadapan umum.

Setakat ini, belum ada sebarang penjelasan berkenaan video yang tular terbabit. Diharap pihak-pihak yang ada dilokasi berkenaan dapat tampil mendedahkan hal sebenar memandangkan ia melibatkan tempat yang seharusnya selamat untuk pelajar sekolah.

Sumber: X Malaysia Most Viral

Sumber via omm

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*