Buat bising naik motor, calon SPM m4ut diIanggar… PeIaku dikatakan angg0ta poIis

PELAJAR lelaki tingkatan lima m4ut dalam satu kemal4ngan ng3ri apabila motosikal yang ditunggangnya dil4nggar sebuah kereta pada jam 12.30 tengah hari, Jumaat.

Dalam kej4dian berhampiran Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Jati di Meru, Perak, mangsa, Muhammad Zaharif Affendi Muhd Zamrie, 17, mninggal dunia di tempat kej4dian selepas badannya diser3t sejauh lima meter oleh kereta terbabit.

M4ngsa yang juga calon Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dilihat masih lengkap berpakaian sukan sekolah ketika mengh3mbuskan nafas terakhirnya.

Memetik Kosmo, mngsa sebelum kej4dian dikatakan sedang dalam perjalanan pulang ke rumah dengan menunggang motosikal jenis Yamaha.

Manakala menurut s4ksi kej5dian, pemandu kereta jenis Perodua Ativa yang mel4nggar mngsa tidak berpuas hati dengan tindakan remaja itu membuat bunyi bising menggunakan ekzos motosikalnya.

Turut dilaporkan, pemandu kereta tersebut mengej4r motosikal mngsa sejauh satu kilometer dan mel4nggarnya dari belakang.

Pemandu kereta berkenaan kemudian berpat4h balik ke lokasi untuk melihat keadaan mngsa, tetapi segera beredar apabila menyedari kehadiran orang awam.

Sementara itu, memetik Sinar Harian, pemandu yang berumur 44 tahun tersebut dikatakan merupakan seorang anggota polis

May4t mngsa dihantar ke Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) untuk bed4h sias4t.

Pengarah Pendidikan Perak, Datuk Mohamad Fauzi Mahson turut hadir ke HRPB bagi menzahirkan rasa duk4cita terhadap ahli keluarga mngsa atas kej4dian itu.

Sumber:MSTAR

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*