Ntizen Pertahankan Guru Tmpar Murid Di Khalayak Ramai – “Bukan Mender4, Tapi Bagi Pengajaran”

Baru-baru ini tular satu rakaman video menyaksikan seorang guru menampar muridnya di khalayak ramai.

Menerusi perkongsian di Platform X oleh akaun @MALAYSIAVIRALLL, difahamkan perkara itu ditularkan sendiri oleh guru yang bertugas di sekolah tersebut.

“Terima kasih cikgu yang dah viralkan video ni. Harap cikgu ni dibuang kerja walaupun kerajaan memang susah nak buang kakitangan, walaupun orang tu bermasalah,” tulis akaun itu.

 

Video tersebut turut membuatkan ramai pengguna aplikasi itu berasa kurang senang di mana rata-ratanya berharap agar tindakan keras di ambil terhadap guru berkenaan.

“Mohon ambil tindakan tegas ke atas lelaki tersebut. Cikgu yang kaki puk0l atau baran ni memang tak layak jadi contoh untuk pelajar lagi-lagi generasi muda terkini,”

“Buang dia. Aku pantang tengok cikgu macam ni!”

“Agak kurang ajar guru ni menampar muka pelajar, perkara yang sangat dilarang oleh agama dalam mendidik anak murid mengikut guru-guru pondok.”

Dalam pada itu, ada juga yang menyokong perbuatan guru berikut dengan berpendapat bahawa ia sebagai salah satu cara mendidik kanak-kanak.

“Budak-budak zaman sun4t l4ser sekarang ni mana boleh kena tamp4r dengan cikgu. Sikit-sikit nak viral. Tamp4r bukan mend3ra tapi bagi pengajaran,”

“Kalau salah boleh je huk0m,”

“Benda normal je zaman dulu.”

Setakat artikel ini ditulis, hantaran itu berjaya meraih 600,000 tontonan dan lebih 4,000 tanda suka di aplikasi X.

Sumber: Platform X

Sumber:gempak

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*